onsdag 16 maj 2018

VACKRA PLÅTBURKAR, GAMLA ELLER NYA?


EN SKATT FRÅN FÖRR

Två av mina retro-plåtburkar som jag fått av Farmor och Farfar. De hittade jag långt inne i ett skåp när vi hjälpte dem att packa till en flytt. De förstod inte riktigt varför jag så gärna ville ha dem, men jag är så otroligt glad för dem!


GAMLA ELLER NYA I RETROSTIL...

Jag har sett fina sådana här burkar på bl a på loppis, auktion och på Blocket.se. Man kan också hitta många snygga nyproducerade i retrostil. 


Här är en i fin turkos från usashoppen.se och en svart och mässin/guld Himla kaffeburk på rumattälska.se.



Inne på Bönor och blad hittar ni fina burkar till kaffe och te. Där inne finns mycket fint till morsdag! Ja, det finns en uppsjö med plåtburkar att prydaköket med, men att hitta en "äkta" gammal på loppis, är ju väldigt roligt... 
Håll ögonen öppna efter fynd i sommar!

Och för er som inte gillar loppisar och auktioner - på söndag visar jag min klara favortburk när det gäller nyprocucerade kaffeburkar i retostil, så väldans fin och inte dyr heller! Perfekt morsdagspresent  oavsett i vilken ålder Mamman, som ska firas, är.

Hoppas ni har en skön och solig onsdag ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder 1, 2 och 6: Mia Ljungberg 
Bilder 3, 4 och 5: Produktbilder från rumattälska,se, usashoppen.se och bonorochblad.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar