torsdag 3 maj 2018

FIXA ENKELT EN MYSHÖRNA MED IKEA BRYNE


EN EGEN LITEN PLATS

De senaste dagarna här i Helsingborg har verkligen varit inomhusdagar och vad passar inte bättre då än att ha en myshörna att krypa in i? Som jag sagt tidigare, så tycker jag att alla barnrum ska ha en liten myshörna. Har man ont om plats så kan man göra sängen extra mysig.

ETT NÄT ELLER TYG GÖR DET OMBONAT 

När vi skulle fixa Neimis myshörna, så visste jag att hon ville ha ett nät över den, då det var något hon önskat sig. Ett nät som Ikeas Bryne, med en metallring längst upp, gör hörnan så ombonad och "privat" på ett kick. Hon valde att ha myshörnan bredvid sängen istället för att vi gjorde en himmelssäng av nätet. Det tar mer plats i rummet, men hon tycker det är mysigare (...och jag tror att bäddningen hade blivit lite bökigare med nätet hängandes över sängen ;-).




Det finns många andra himmelsängar med tyg istället för nät om man hellre vill ha det.  Här är  två från Textile och en från Numero74.


En ljusslinga är mysigt. Det finnas många olika på t ex Ikea, Clas Ohlsson eller Jysk. Jag tänker fixa en lite längre eldriven slinga. Den lilla söta batteridrivna slingan på bilden är i mässing/guldfärg och kommer från Jysk. 

Man kan också knyta en stor rosett på toppen av nätet, får se om jag hittar ett passande brett band i gammelrosa eller vitt till detta.

I Neimis myshörna ligger det en sittpuff underst sedan har vi fluffat till det med kuddar från bl a Jysk och två stycken av den billiga och fina mattan/fejkfällen Tjen från Ikea
Ja, det blir en hel del läsning under detta nät, och visst vill man krypa in här?


Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bilder: Mia Ljungberg 
Bild 2 & 3: Produktbilder från textila och Numero74

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar