lördag 24 februari 2018

BORDSDEKORATION TILL DOP

DEKORERA TILL EN GLÄDJEFEST

Till er som planerar ett dop, namngivningsfest eller kalas, här kommer lite dukningsinspo.

Ett sommardop i rosa och vitt
Neimis döptes under sommaren och då fixade min mamma vackra buketter från deras trädgård, med grönt och rosa i. Jag knöt rosa organzarosetter runt vaserna. En liten grön bladkvist på varje servett gav en extra sommarkänsla. Har man linneservetter så är det ju fantastiskt fint. Vi hade för många gäster för det.

Senaste dopet i grönt och vitt
Vid de två andra dopen har vi varit hemma i vårt dåvarande hem. Men denna gång bygger vi hus och bor trångt med flyttlådor överallt, så det fick bli klubbstugan och då är ju känslan runt borden inte riktigt den man önskar sig, men det går det också. Här valde jag vitgröna rosor och gröna kvistar. Jag bad mamma plocka långa kvistar av murgröna som jag la ut på borden som vackra rankor mellan buketterna med rosor. Det är mycket effektfullt och bordet blir så fint på ett kick.

Pojkdop med blått, silver och beige

På Antons dop var rosorna offwhite och med silvriga kvistar till. Även här satt vi band runt vaserna, denna gång i blått och silver. Här strödde jag ut vita blommor och silverhjärtan i papper som jag tryckt ut i en "figurpuncher".

Jag har alltid dekorerat borden dagen innan då vi har en stor släkt och dopdagen är galet full med annat fix.


Ha en fortsatt skön helg ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin


Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar