måndag 24 juli 2017

GLASASKAR MAN BARA VILL HA


Dessa fina Iittala Vitriini-askar står hos min svägerska. Har spanat på sådana och det får bli några sådana när det är dags för att inreda nya huset. Blir så inspirerad av bilderna nedan. Kastehelmi är snygg, men Vitriini är min favorit av Iittalas glasaskar. Enkel men mycket vacker design.





Jag tycker Iittala Kastehelmi passar mycket bra i köket. Så fina att stapla.



Iittala Vitriini, rund, lite större burk.


En fin och mycket billigare variant, Treasure från Lagerhouse  59 kr (den transparenta ät slut på webshopen, kommer förhoppningsvis igen).





Ekbrickan till Vitriini är jättefin om man vill samla burkarna. Jag tycker inte man behöver ha fyra burkar på den, utan man kan ha t ex tre stycken och sedan lägga smycken eller annat på den sita biten. Samma med den större ekbrickan, vackert att ha ha alla tre burkarna på den, men det funkar också med två burkar och att fylla ut med något annat fint.



Så är du i organisera-hemma-för-att-det-regnar-mood, kanske du vill kosta på dig några extra fina burkar att ha framme. De skapar verkligen en extra dimension till förvaring.

Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bild 1: Mia Ljungberg
Övriga bilder: Produktbilder från Iittala och Lagerhouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar